En vecka kvar till nästa träff

När det är en vecka kvar till nästa bokcirkelträff brukar jag fundera lite över vilka bok värdinnan ska välja, så det gör jag idag.

Det är alltid lika spännande när månadens värdinna plockar fram sitt val sent på kvällen och nu har vi dessutom haft tur att läsa flera bra och intressanta böcker i en följd, så det blir kul att se om trenden håller i sig.

Eftersom tanken är att inte ens värdinnan ska ha läst boken innan, så har vi oftast ingen aning om åt vilket håll det ska gå. En bok som sålt mycket och som via baksidestexten låter fantastisk kan visa sig vara betydligt sämre än vi trott, medan en mer eller mindre okänd bok kan vara ett riktigt guldkorn, så det finns inga garantier.

Här kommer en bild på några böcker som jag har liggande, men som jag ännu inte hunnit läsa och det är väldigt olika typer av böcker. Kanske kan jag ha tur och värdinnan väljer en av dessa, men det går lika bra att köpa en ny.

Det allra bästa med bokcirkeln, förutom att det är underbart att få träffas och prata om böcker och allt annat, är att vi ofta får tips om böcker som vi normalt inte själva skulle välja och det är väldigt roligt.

Om en vecka är det dags!

Kommentarer

Populära inlägg