Mina bidrag till Stora bokbytardagen


Idag är det Stora bokbytardagen och självklart måste jag delta i detta trevliga arrangemang. Det här är de böcker som jag kan tänka mig att byta bort och det beror på att jag har dubletter av alla fem.

Jag lånar alltid gärna ut böcker till min familj och mina vänner, men att ge bort eller byta bort dem skulle innebära att de aldrig mer återvänder hem och det låter så sorgligt, för även om jag för all del läst en och annan rätt dålig bok i mina dagar, så är det ett minne och jag har svårt att släppa taget.

Så härligt att jag lyckades hitta några dubletter, för då kan inte ens jag känna att det blir jobbigt.

Jag åkte till parkeringen vid Onsala kyrka med fem böcker och gjorde så strålande bra byten att jag kom hem med sex böcker, som dessutom alla är väldigt olika inbördes. På bilden kan ni se vad jag bytte till mig.

Nästa år hoppas vi på ännu fler bokbytare!

Kommentarer

Populära inlägg