Gästblogginlägg på Punctum saliens

Chi An - bara en dotter är en bokcirkelbok som fångade mig direkt och
faktiskt förändrade min världsbild. Min egen roman Närmare dig fångade
mig på ett helt annat sätt och under väldigt lång tid...

Böcker, böcker, böcker! Jag har alltid älskat böcker och idag gästbloggar jag på inspirations- och kulturprojektet Punctum saliens om just min kärlek till det skrivna ordet. Projektet drivs av Elisabeth Jönsson, som säger att det skrivna ordet är hennes livselixir och naturen hennes andningsgunga. Mycket, klokt, vackert och poetiskt, tycker jag.

Jag berättar i gästinlägget om att fångas av litteraturen både som författare och som läsare. Att i tankarna be sig till en helt annan plats och tid. Att få uppleva saker som inte finns i min vanliga verklighet. Att få utvecklas och berikas genom andras tankar och ord.

Utan böcker skulle min värld vara oerhört mycket fattigare.




Kommentarer

Populära inlägg